Summa sidvisningar

måndag 22 november 2010

Målmissen på Hovet räddar fotbollen

Stort hallabaloo på Hovet igår där Skellefteå bestals på ett regelrätt mål. En miss som kom av att måldomaren inte kunde se det alla andra kunde se.

Och jag är glad idag.

Inte för att jag ville att Skellefteå skulle förlora matchen, utan för att just en sån där tekninsk miss inom hockeyn kan bli fotbollens räddning.

Vi slipper kanske målkameror i världens största sport. De går ju bevisligen inte att lita på.

Fotbollen skulle må så dåligt av kamera-övervakning. Fotbollen har inte de naturliga stoppen som hockeyn har. Fotbollen ska rulla på.

Dessutom är det ju så, och det är det redan i hockeyn, att man inte kan montera in kameror på varenda division 2-arena i Sverige. Och jag tycker fotbollen ska vara rättvis, det ska vara i stort sett samma föutsättningar på alla nivåer. Redan idag kan en spelare tyvärr få en hårdare avstängning för en förseelse i en TV-sänd Canal Plus-match än i en cupmatch som inte bandas.

Så tack måldomaren på Hovet. Din miss kan bli viktgare än du ens kan ana.

2 kommentarer:

  1. Och stackaren fick sparken! Det tycker jag var orättvist! EN chans till borde han/hon få tycker jag. Fast på radion lät det ju iof som om domaren inte visst hur han/hon skulle få upp klippet ur datorn och dömde ändå... Och det är ju fel.

    SvaraRadera
  2. Stockholms meste domare. Jag slrev en artikel om honom för några år sen.

    SvaraRadera